Over een recensie

Ook minder leuke recensies zijn er om gedeeld te worden. Zo krijgt de lezer een compleet, eerlijk beeld van de reacties op ‘Zinloze vrouw’. Bovendien als ik de negatieve recensies eruit zou filteren, zouden de positieve ook weinig waard zijn.
Toch wil ik heel kort op deze recensie van Lekkerlezen.nl ingaan. Er wordt nl. als negatief en onrealistisch genoemd dat Levi – de grote liefde van Kim – te lief, te veel de prins op het witte paard is.

 

Quote:
Levi aan de andere kant is teveel “de prins op het witte paard”. Hij is het soort man waardoor vrouwen altijd single blijven. Want terwijl ze wachten op “hem”, vergeten ze het simpele feit dat zo iemand niet bestaat. Hij is een man, zoals die alleen in de fantasie van een vrouw kan bestaan.

Maar natuurlijk is Levi het prototype ‘ideale man’. We zien hem namelijk door de niet objectieve ogen van een zwaar getraumatiseerde vrouw die hem op een enorm voetstuk heeft gezet.

4 gedachtes over “Over een recensie

  1. Bij minder leuke recensies ben ik nog sneller geneigd om het boek zelf te gaan lezen (ja ik heb Zinloze vrouw (nog) niet gelezen #bloost), het spoort mij eerder aan dan dat het mij afstoot. Ik vind het wel jammer dat de recensent dit op deze manier vertelt i.p.v. ik vind Levi niet geloofwaardig overkomen doordat….. want de rest van zijn recensie vertelt hij wel op die manier.

    Begin juli mag ik van mijzelf weer een boek kopen en dan koop ik het e-book van Zinloze vrouw bij je, ik word nu wel heel nieuwsgierig 🙂

    • Dat was wat mijn man ook zei: ‘Negatieve reclame is ook reclame.’ 😉 En toch deed het wel een beetje pijn. Maar een klein beetje maar.

      Joh, je hoeft je niet schuldig te voelen dat je Zinloze vrouw nog niet gelezen hebt! Volgens mij is jouw to read list enorm, toch? 😉 Wel heel leuk dat je volgende aankoop mijn boek wordt! Ben heel benieuwd naar jouw mening. Wel eerlijk durven zijn, hoor! 😉

      • Ik kan me voorstellen dat het een beetje pijn doet, vooral omdat dit scherpe randje in de recensie komt omdat hij het niet juist opvat, dat zou ik ook vervelend vinden.

        Yep er staan ruim 100 boeken op mijn te lezen boeken lijst haha. En no worries, ik ben altijd eerlijk met mijn recensies 🙂 ik verwacht dat ik jouw boek heel mooi en indrukwekkend zal vinden van de recensies die ik heb gelezen).

Plaats een reactie